Stakingsattesten

NICC
   Veiligheid vd Staat

Home >> Militanten
Deadline Dental Flex & Ambucare : 30 Juni (17/06/2019 om 17u48)

Vanaf december 2018 bood AG Insurance de federale personeelsleden de mogelijkheid om in te tekenen op een van twee verzekeringen als aanvulling op de hospitalisatieverzekering : Dental Flex of Ambucare Flexible.

Je kon intekenen op een aanvullende verzekering voor jezelf en je gezinsleden aan de volgende voorwaarden :

- je hebt ook een hospitalisatieverzekering bij AG Insurance.
- je bent een actief personeelslid van een van de deelnemende organisaties.
- je tekent in op de verzekering ófwel enkel voor jezelf, ófwel voor jezelf en al je gezinsleden (als je het hele gezin aansluit, kies je één formule voor iedereen)

Het aanbod werd gelanceerd vanaf december 2018, naargelang van de organisatie waarvoor je werkt. Als je in aanmerking komt voor het aanbod (zie voorwaarden hierboven), dan ontving je van AG Insurance twee brieven met de te volgen procedure om in te schrijven.

Vanaf de datum vermeld op de tweede brief, had je aanvankelijk drie maanden tijd om in te schrijven op de formule die je interesseerde. De gekozen formule moet wel dezelfde zijn voor het hele gezin. De deadline om in te schrijven is tot 30 juni 2019 verlengd !

Als je werkt voor één van de volgende organisaties, ontving je de brieven met de informatie over het aanbod al in december 2018 : FOD Binnenlandse Zaken, FOD Economie, FOD Sociale Zekerheid, FOD Volksgezondheid, de POD’s, FAGG, Fedasil, De Munt, FAVV & RVA.

Een lijst met organisaties waar het aanbod van start ging in januari, februari of maart 2019 werd later meegedeeld.

Dental Flex

Als je een hospitalisatieverzekering hebt bij AG Insurance en je bent een actief personeelslid van de federale overheid, dan bood AG Insurance je de mogelijkheid om in te schrijven op Dental Flex.

Waarborgen en plafonds

Terugbetaling zonder vrijstelling van 80% van de volgende kosten, met een totaal plafond van €1.250,00 per jaar en per verzekerde :

1. Preventieve behandelingen, kronen en tandprotheses : deze prestaties zijn onderworpen aan tussenplafonds : €250,00 in het eerste jaar, €500,00 in het tweede en €1.250,00 in het derde jaar.

2. Orthodontische ingrepen : deze prestaties zijn onderworpen aan tussenplafonds: €250,00 in het eerste jaar, €500,00 in het tweede en €1.250,00 in het derde jaar.

3. Voor radiografie, trekken en onderhoud van tanden is er geen terugbetaling.

Tarieven

• Volwassenen betalen €8,91 per maand, te betalen per trimester (€26,73) of per jaar (€106,92)
• Kinderen betalen €6,18 per maand, te betalen per trimester (€18,54) of per jaar (€74,16)

Ambucare Flexible

Als je een hospitalisatieverzekering hebt bij AG Insurance en je bent een actief personeelslid van de federale overheid, dan biedt AG Insurance je de mogelijkheid om in te schrijven op Ambucare Flexible.

Waarborgen en plafonds

Terugbetaling van 80% van de volgende kosten met een totaal plafond van €1.250,00 per jaar en per verzekerde. Er is een vrijstelling van €75,00 per jaar.

2. Orthodontische ingrepen : deze prestaties zijn onderworpen aan tussenplafonds : €250,00 in het eerste jaar, €500,00 in het tweede en €1.250,00 in het derde jaar.

3. Voor consultaties bij een psycholoog, diëtist, podoloog, logopedist. Voor osteopathie, chiropraxie, homeopathie en acupunctuur, en voor homeopathische geneesmiddelen is er een terugbetaling van 50%.

4. Voor brilmonturen (tot 85 €) en –glazen, contactlenzen en hoorapparaten : deze prestaties zijn onderworpen aan tussenplafonds : €250,00 in het eerste jaar, €500,00 in het tweede en €1.250,00 in het derde jaar.

5. Er is geen tussenkomst voor : radiografie, trekken en onderhoud van tanden, doktersraadplegingen, kinesitherapie, fysiotherapie, radiologie, laboratoriumonderzoek, geneesmiddelen en verbanden afgeleverd door een apotheker, verbanden en spalken, orthopedische toestellen, kunstledematen.

6. Er is eveneens geen tussenkomst voor : esthetische zorgen, thermale kuren, contraceptieve behandelingen en vruchtbaarheidsbehandelingen.

Tarieven

• Volwassenen : €21,91 per maand, te betalen per trimester (€65,73) of per jaar (€262,92)
• Kinderen : €7,22 per maand, te betalen per trimester (€21,66) of per jaar (€86,64)

(Bekijk bericht)
Binnenkort 1/10de ouderschapsverlof (11/06/2019 om 14u46)

Het koninklijk besluit dat het mogelijk maakt om de prestaties met 1/10de te verminderen in het kader van het ouderschapsverlof is op 1 juni in werking getreden voor de privésector.

Contractuele en statutairen personeelsleden kunnen binnenkort ook hun prestaties met 1/10de verminderen in het kader van het ouderschapsverlof.

Met de toestemming van hun werkgever kunnen ze ook :

- hun voltijds ouderschapsverlof in weken opsplitsen ;
- hun halftijds ouderschapsverlof in maanden opsplitsen ;
- hun voltijds verlof voor medische bijstand in weken opsplitsen.

Het koninklijk besluit voor de overheidssector ligt momenteel ter advies voor bij de Raad van State. Daarna zal het ter ondertekening worden voorgelegd aan de Koning. Tot slot volgt de publicatie in het Belgisch Staatsblad.

Nog even geduld uitoefenen dus !

(Bekijk bericht)
Deadline enquête IDEWE : 30 juni (07/06/2019 om 16u17)

Een paar weken terug ontving iedereen de enquête psychosociale risico’s (van IDEWE). Tot op vandaag zijn er slechts een goede duizend formulieren teruggestuurd (van de ruim 9000) !

Mogen wij nogmaals oproepen om de enquête in te vullen en terug te sturen.

Het gaat immers om een mogelijkheid die de werkgever geeft aan de medewerker om zijn of haar mening uit te drukken. Hoe meer personeelsleden de enquête invullen en terugsturen, hoe meer betrouwbare resultaten dit zal opleveren. IDEWE kan dan meer betrouwbare rapporten opstellen, en de werkgever kan dan actieplannen opstellen.

De deadline voor het invullen van de enquête is trouwens tot 30 juni 2019 verlengd.

(Bekijk bericht)
Ontgoochelend overleg ! (03/05/2019 om 13u12)

Naar aanleiding van de nationale stakingsaanzegging was er vandaag overleg met de overheid... Het was ontgoochelend !

De aangekondigde 48u-actie van 7 en 8 mei gaat dus door en start op maandag 6 mei om 22u00 tot en met woensdag 8 mei om 22u00.

(Bekijk bericht)
Papieren versie risicoanalyse vanaf 6 mei (02/05/2019 om 11u30)

Op 25 april kregen alle werknemers van FOD Justitie, behalve de onderhoudsmedewerkers, het cateringpersoneel en het technisch- en bewakingspersoneel in de gevangenissen, een link naar de enquête over welzijn binnen de organisatie.

Voor de genoemde personeelsgroepen zal de bevraging per brief gebeuren. In de week van 6 mei zullen deze papieren versies worden verstuurd. Het terugsturen van deze brief is gratis, en kan via de interne post. Men krijgt tot 10 juni de tijd om de enquête in te vullen.

Graag willen wij oproepen om massaal aan deze bevraging deel te nemen !

Een degelijk uitgevoerde risicoanalyse toont immers welke aandachtspunten de werkgever moet aanpakken, en welke factoren wegen op het welzijn van de werknemers.

Indien te weinig gehoor wordt gegeven aan deze risicoanalyse vrezen wij dat ze als niet representatief zal worden beschouwd. De aandachtspunten zullen dan gewoon aandachtspunten blijven…

Vorige berichten
> Nieuws: Deadline Dental Flex & Ambucare : 30 Juni (17/06)
> Nieuws: Binnenkort 1/10de ouderschapsverlof (11/06)
> Nieuws: Deadline enquête IDEWE : 30 juni (07/06)
> Nieuws: Ontgoochelend overleg ! (03/05)
> Nieuws: Papieren versie risicoanalyse vanaf 6 mei (02/05)
> Persmededeling: Nationale stakingsaanzegging gevangenissen (26/04)
> Nieuws: Binnekort risicoanalyse FOD Justitie (20/04)
> Nieuws: Voorbereiding mondelinge proef PBAP (en PBA) (06/04)
> Nieuws: Vakantiegeld op 16 mei (06/04)
> Persmededeling: Aprilgrap of nieuwe besparingsronde ? (02/04)
> Nieuws: Binnenkort examen verpleegkundige (01/03)
> Nieuws: Voorbereidingen examen PBA (25/02)
> Nieuws: Gevangenissen privésector pak duurder dan overheidsgebouwen (22/02)
> Nieuws: Voorbereiding examen PBAP, deel 3 (20/02)
> Nieuws: Wat met mijn attest syndicale premie ? (09/02)
> Nieuws: Selor organiseert wervingsexamen PBA (09/02)
> Nieuws: Overleg nav stakingsaanzegging (04/02)
> Nieuws: Van Cauter schoffeert personeel Merksplas (31/01)
> Nieuws: Nationale staking 13 februari 2019 (29/01)
> Nieuws: Stakingsaanzegging (29/01)
> Nieuws: Voorbereiding PBAP, deel 2 (08/01)
> Nieuws: Nieuw examen verpleegkundige ? (18/12)
> Nieuws: Vragen rond examen verpleegkundige (06/12)
> Nieuws: Eindejaarstoelage op 16 december (23/11)
> Info: (15/11)

=> Registreren
=> Paswoord vergeten?

Vragen & Problemen - Webmasters
Hosting, Design and Programming by Hosting-Garage.Com & Voetbalkrant.Com.