Betalingsschema vergoeding telewerkkosten

De nieuwe verhoogde vergoeding voor telewerk geldt vanaf 1 januari 2022 en zal, na de publicatie van het wijzigend koninklijk besluit, met terugwerkende kracht worden betaald voor telewerkdagen vanaf 1 januari 2022.

Spilindex opnieuw overschreden

Persopoint meldt dat de spilindex al voor de vierde keer op amper negen maanden tijd is overschreden.  Dit gebeurde al afgelopen augustus, december en februari, en is daarmee de snelste opeenvolging sinds 1982 toen dit vier keer op acht maanden gebeurde.

Nieuwe regeling rond tele- & satellietwerk

De regeling rond telewerk voor federale personeelsleden wordt aangepast en bijgestuurd aan de gewijzigde arbeidsomgeving en arbeidsomstandigheden. Er worden daarom twee belangrijke zaken aangepakt om het systeem van werken op afstand bij te werken en gebruiksvriendelijker te maken.

Attesten syndicale premie te laat

Theoretisch heeft de werkgever tijd tot 31 maart om de attesten "aanvraag van de vakbondspremie voor het referentiejaar 2021" op te sturen.  Voor FOD Justitie is dit tot op dit ogenblik nog niet gebeurd...

Spilindex wellicht opnieuw overschreden

De spilindex werd het afgelopen jaar al overschreden in augustus, december en februari.  En nu verwacht het Planbureau dat ook deze maand april de spilindex overschreden wordt. Het is van 1982 geleden dat een overschrijding van de spilindex zo snel na elkaar zou plaatsvinden. Toen gebeurde dat vier keer in acht maanden tijd.