ACV Openbare Diensten - gevangenissen

Omzendbrief ivm dreigingsniveau 4

Het crisiscentrum heeft het dreigingsniveau in Brussel opgetrokken van drie naar vier. Dat is het hoogste niveau en betekent dat de dreiging “ernstig en zeer nabij” is. De dreiging betreft voornamelijk de plaatsen waar veel mensen samenkomen en de metro.

Staking bij personeel dat enkelbanden controleert

Het Nederlandstalige personeel van de dienst die enkelbanden plaatst en monitort, gaat vanaf 5 oktober staken. Reden voor de staking is de toenemende werkdruk, waardoor de dienst niet meer naar behoren kan werken en dus niet langer garant kan staan voor een adequate opvolging en de veiligheid van de burger.

Voorbereiding examen PBA

Dit najaar organiseert ACV-Openbare Diensten opnieuw vormingsavonden ter voorbereiding op het wervingsexamen voor penitentiair bewakingsassistent.

Ledenvergaderingen

Zondag en vandaag waren er in Leuven Centraal, Hasselt en Sint-Gillis al ledenvergaderingen in verband met het rationalisatievoorstel van de overheid.  Eerstdaags plannen we nog enkele ledenvergaderingen :