Statutaire selectie PBA Antwerpen

De gevangenis van Antwerpen is op zoek naar 50 statutair penitentiair bewakingsassistenten (m/v/x).  Als penitentiair bewakingsassistent zorg je mee voor een menselijke en veilige omgeving voor gedetineerden, je collega’s en bezoekers.  Als eerste aanspreekpunt van de gedetineerden ben je een belangrijke schakel in een zinvolle detentie en een vlotte terugkeer naar de samenleving.

Fiscale fiche(s) beschikbaar

Jaarlijks krijg je via MyMinfin.be in maart één of meerdere fiscale fiches om je belastingaangifte in te vullen.  Deze fiscale fiche(s) zijn er sedert woensdag 1 maart beschikbaar.

Selor wordt werkenvoor.be

Om nog beter te tonen dat de federale overheid een aantrekkelijke werkgever is, nemen ze afscheid van de naam Selor. In plaats daarvan spreken we voortaan van Werkenvoor.be. Bij die transformatie, die vorm kreeg vanuit de FOD BOSA, hoort ook een gloednieuwe website !

Extra vakantiedag voor wie 65 wordt

Indien je dit kalenderjaar 65 jaar wordt, krijg je geen 33 vakantiedagen, maar 34 !  Het gewijzigde KB van 19 november 1998 betreffende de verloven en afwezigheden toegestaan aan de personeelsleden van de rijksbesturen betreffende de vakantieregeling is gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 24 februari 2024.

Index we trust ! Doe mee !

De index is de beste bescherming in crisistijd.  Door dit mechanisme worden lonen, pensioenen en uitkeringen automatisch aangepast aan de prijzen. Zo behouden we onze koopkracht.  Het ACV verdedigt het systeem van de index :  Zonder de vakbond geen index en geen bescherming van de mensen.

Mensonterende toestanden in Brugge

In het kader van de overbevolking in de gevangenissen heeft het personeel in de Brugse gevangenis vorig jaar bijna 100 bedden bijgeplaatst om de gedetineerden minstens van een bed te voorzien. In het verleden werden reeds tal van bedden bijgeplaatst bovenop de voorziene capaciteit, en dit in samenspraak met het personeel.