Stakingsaanzegging opgeschort onder voorwaarden

Het gemeenschappelijk vakbondsfront schort de stakingsaanzegging van 15 april 2021 op, maar niet zonder daar voorwaarden aan te koppelen.  Voorwaarden die het personeel moeten geruststellen dat de vinger aan de pols wordt gehouden de komende weken.

Vaccinaties

Naar aanleiding van de stakingsaanzegging betreffende het prioritair vaccineren was er op dinsdag 20 april een HOC (Hoog overlegcomité).  We kregen er te horen dat het vaccineren van het personeel van de gevangenissen door Empreva zal gebeuren.

Gevangenispersoneel prioritair gevaccineerd

Nadat we afgelopen vrijdag samen met de collega’s van de andere vakbonden een nationale stakingsaanzegging indienden om de gevangenissen als een collectiviteit te beschouwen en er iedereen prioritair te vaccineren, heeft minister van Justitie Vincent Van Quickenborne vandaag op de interministeriële conferentie Volksgezondheid, dat de vaccinatiestrategie bepaalt, met succes geijverd om het gevangenispersoneel prioritair te vaccineren.

Nationale stakingsaanzegging !

In ons land zijn de gemeenschappen en de gewesten bevoegd voor de vaccinatie, en blijkbaar is het éne gewest niet het andere...  Personeelsleden die in een Brusselse gevangenis werken, worden sinds kort als prioritaire groep gevaccineerd, maar collega’s die in Vlaanderen of Wallonië werken niet…  Voor Vlaanderen en Wallonië wordt geen prioriteit gegeven aan bewoners en personeel van onze penitentiaire collectiviteiten.