Voorbereiding examen PBA (Turnhout)

Kandidaten die deelnemen aan het examen voor Penitentiair Bewakingsassistent, of diegenen die meer info wensen over de job, kunnen binnenkort bij ACV-Turnhout terecht voor een voorbereidingsavond.

Voorbereiding examen PBA (Beringen)

Kandidaten die deelnemen aan het examen voor Penitentiair Bewakingsassistent, of diegenen die meer info wensen over de job, kunnen binnenkort bij ACV-Beringen terecht voor een voorbereidingsavond.

Voorbereiding examen PBA (Brugge)

Kandidaten die deelnemen aan het eerste deel van het examen voor Penitentiair Bewakingsassistent, of diegenen die meer info wensen over de job, kunnen binnenkort bij ACV-Brugge terecht voor een voorbereidingsavond.

Rosetta in de gevangenis : de oplossing ?

De FOD Justitie laat sinds maart 2018 de aanwerving van Rosetta's toe als penitentiair bewakingsassistent. Dat terwijl de nieuwe penitentiaire wet beloofde om de statutaire tewerkstelling te garanderen en de opleiding te versterken. Het voorwendsel dat toen werd gebruikt was de moeilijkheid om aan te werven voor de opening van de gevangenis van Beveren.

Ontwerp omzendbrief dienstvrijstelling

De Ministerraad van 12 februari 2021 keurde een ontwerp van omzendbrief goed over de richtlijnen rond de dienstvrijstelling voor federale ambtenaren bij vaccinatie voor Covid-19 en voor vrijwilligers in de vaccinatiecentra.