Nieuwe directeurs voor P&O en NICC

Sarah Blancke zal officieel aantreden als stafdirecteur Personeel en Organisatie op 15 februari 2021.  Sinds 1 februari 2021 is Pierre Van Renterghem officieel aangesteld als directeur-generaal voor het NICC.

Stakingsaanzegging niet geactiveerd !

Op 29 januari dienden we samen met ACOD en VSOA een stakingsaanzegging voor alle Belgische gevangenissen in.  Reden voor deze aanzegging was de versoepeling van de bezoekregeling en de impact op de arbeidsveiligheid van het personeel.

Verduidelijking afkoelingsweek

Voor federale personeelsleden die een kind moeten opvangen door sluiting (door corona) van de kinderopvang, school of opvang voor personen met een handicap werden richtlijnen uitgewerkt en beschreven in omzendbrief 686.  Een verduidelijking hierrond kan je terugvinden in ons bericht van 30 oktober 2020.

Nationale stakingsaanzegging !

Gisterenavond hebben we samen met ACOD en VSOA, en conform het KB van 19 november 2019, een stakingsaanzegging voor alle Belgische gevangenissen ingediend. Het voorgenomen uur en datum van de staking : maandag 8 februari 2021 om 22u00.

Wat met mutaties PBA ?

Wat mutaties betreft onderscheiden de aanvragen voor de graad van PBA zich van de andere graden.  Mutaties kunnen via de applicatie EpiMut worden ingediend.