Contractuelen : vrijstelling voor bepaalde selecties

De Ministerraad van 22 juni 2023 keurde een ontwerp van koninklijk besluit goed dat bepaalde vrijstellingen toekent aan contractuele personeelsleden.  Deze wijziging maakt het mogelijk om contractuelen vrij te stellen van alle modules van een vergelijkende selectie behalve de laatste.

Ministerraad keurt ontwerp KB maaltijdcheques goed

De ministerraad van 16 juni 2023 keurde een ontwerp van KB goed rond de toekenning van maaltijdcheques aan de personeelsleden van het federaal administratief openbaar ambt. De personeelsleden krijgen per gepresteerde dag een nominatieve elektronische maaltijdcheque, waarvan de nominale waarde is vastgelegd op 6 euro.

Voorbereidingen selecties PBA

In nagenoeg alle gevangenissen zijn er heel wat vacatures voor zowel statutaire als contractuele PBA's.  Wil je goed voorbereid, en met gevoelig verhoogde slaagkansen, richting een selectie trekken, kom dan zeker naar één van onderstaande voorbereidingen.  Wees er vlug bij, want de inschrijvingsperiode is kort, en het aantal plaatsen is beperkt !

Alles wat je moet weten over jobstudenten

Heb je zelf jobstudenten in huis ?  Of ken je jongeren die wat bijverdienen als jobstudent ?  Je kunt dankzij Jong ACV handige checklists downloaden en zo intekenen op een mailtraject vol onmisbare info over de 600-urenregel, de regels rond het groeipakket en de impact op de belastingen.