Twee jaar acv-gevangenissen.be

Gepubliceerd op 30 november 2007 om 14:53

Half november 2005 kwamen zowat 600 ACV afgevaardigden uit de openbare sector in Congres te Houffalize bijeen.   Op dat congres besliste men de toenmalige CCOD om te vormen tot ACV – Openbare Diensten.  Bij die gelegenheid werd niet alleen het nieuw logo van de centrale voorgesteld en gelanceerd, maar werd ook onze gloednieuwe website boven de doopfont gehouden.  Inmiddels zijn we ongeveer twee jaar verder en is www.acv-gevangenissen.be uitgegroeid tot een druk bezocht medium.

Het team van Justipress boog zich onlangs over een ellenlange uitprint met statistieken en vatte het laatste jaar voor u samen in enkele overzichtelijke grafieken.

Unieke bezoekers

Een prima maatstaf om de populariteit van een website te meten is het aantal unieke bezoekers.  Tijdens het eerste jaar kreeg onze website gemiddeld zo’n vijfhonderd unieke bezoekers per maand te verwerken.  Het bezoekersaantal piekte begin dit jaar, na de vernieuwing van de site, rond een duizendtal en lijkt nu te stagneren rond de zeven à achthonderd unieke bezoekers per maand.

Bezochte pagina’s

Een flink aantal bezoekers op een website krijgen is altijd leuk voor de makers er van.  Toch is het geen sluitende maatstaf om de kwaliteit van de webstek te meten.  Een bezoeker kan bij het openen van het medium immers meteen weer afsluiten omdat bijvoorbeeld de lay-out, de inhoud of de gebruiksvriendelijkheid te wensen overlaat.  We keken daarom ook eens naar het aantal pagina’s dat die zeven à achthonderd vaste bezoekers maandelijks openden.

Opnieuw zagen we dat www.acv-gevangenissen.be piekte rond het jaarbegin, maar nu stagneert.  Het afgelopen jaar werden zo’n 100.000 pagina’s geopend !  Maandelijks ligt het gemiddelde nu rond de 5000.

Favorieten

Blijkbaar hebben ook heel wat mensen onze website bij hun favorieten staan.  Bij niet minder dan 895 personen staat www.acv-gevangenissen.be immers opgeslagen in hun favorietenlijstje.  Is dit bij u het geval niet, surf dan vandaag nog naar ons digitale medium !