Jobstudenten kunnen gratis ACV-lid worden

Gepubliceerd op 21 januari 2021 om 18:39

Tijdens de coronacrisis springen veel jonge mensen bij in supermarkten en voedingszaken. Wist je dat jobstudenten gratis lid kunnen worden van het ACV ?  Zorg dat je een leuke werkervaring kan opdoen en check onze brochure op maat.

Je bent jong, je zit op school en je zoekt een studentenjob. Je wil wat geld om je studies te betalen of je droomt van een auto, een laptop of een nieuwe smartphone. Je verdient graag wat geld bij, je wil bezig zijn of bent op zoek naar avontuur.

En je bent absoluut niet de enige. Elk jaar hebben vele duizenden jongeren een eerste werkervaring. Maar helaas heeft een deel daarvan ook meteen een eerste ontgoocheling.  Wil je problemen vermijden, dan weet je best waar je op moet letten. In onze brochure zetten we het belangrijkste op een rijtje.

Maar de volledige wetgeving op studentenarbeid is uitgebreider en ingewikkelder.  Wij vatten in de brochure samen hoe de wetgeving in momenteel in elkaar zit (januari 2021).

Heb je een specifiek probleem, heb je iets gehoord over een uitzondering, of heb nog andere vragen ?  Dan kan je een beroep doen op het ACV.

Neem contact op met ISA, onze Infolijn Studentenarbeid. Dat kan telefonisch, via chat of e-mail. Wij helpen onze leden graag verder. En goed nieuws: het lidmaatschap voor jobstudenten is gratis !

Onze gids voor jobstudenten kan je hier (klik) raadplegen.