Voorbereiding examen PBA (Turnhout)

Kandidaten die deelnemen aan de selecties voor Penitentiair Bewakingsassistent, of diegenen die meer info wensen over de job, kunnen op 15 september bij ACV-Turnhout terecht voor een voorbereidingsavond.

Energiecrisis : Er moet snel veel meer gebeuren

De gevreesde doorstijgende energieprijzen bezorgen zeer veel gezinnen enorme financiële kopzorgen. Steeds meer mensen dreigen snel in betaalproblemen te komen. Het politieke zwartepieten tussen beleidsniveaus is contraproductief en onbegrijpelijk. Er moet snel veel meer gebeuren.

Opleidingen federale overheid

ACV Openbare Diensten organiseert dit najaar opnieuw opleidingen voor het personeel van de federale overheid. Er zijn dit keer zowel fysieke als online opleidingen..Je kan een opleiding volgen voor postbak en SJT, voor abstract redeneren of voor de mondelinge test bij Selor.

Vacature : vakbondsverantwoordelijke Antwerpen

ACV Openbare Diensten is op zoek naar een gedreven vakbondsverantwoordelijke lokale en regionale besturen regio Antwerpen.  Kan je zelfstandig werken, ben je organisatorisch sterk, en wil je een sociaal engagement aangaan, is dit misschien iets voor jou.

Inschrijven voor de instapkaart

Voor de job van penitentiair bewakingsassistent of op termijn voor veiligheidsassistent of detentiebegeleider, moet je een diploma hoger secundair onderwijs hebben.  Heb je dit diploma niet, dan kan je nog steeds penitentiair bewakingsassistent worden, maar dan moet je eerst een instapkaart behalen. Die instapkaart geeft toegang om te solliciteren voor de functie van penitentiair bewakingsassistent en blijft geldig voor een periode van vijf jaar.

Uitbetaling telewerk- en kledijvergoeding

De personen die in de maand mei of juni minstens vier dagen hebben getelewerkt, hebben met de wedde van de maand juli met terugwerkende kracht de kantoorvergoeding (30€/maand) ontvangen.  De basisvergoeding (20€/maand) die wordt toegekend voor minimaal één dag telewerk per maand, is voor de maand juli nog niet uitbetaald.