Terugbetaling remgeld psychotherapie

Al meer dan een jaar staat ons leven op zijn kop en is ons werkritme door elkaar geschud.  Dat zorgt voor dagelijkse stress. Sommige medewerkers hebben het er erg lastig mee.  Daarom heeft de FOD BOSA beslist om het remgeld voor psychotherapeutische sessies tussen 1 januari en 31 december 2021 terug te betalen.

Vaccinatiecampagne gevangenissen

De vaccinatiecampagne in onze gevangenissen is deze week gestart !  Je hebt ondertussen een uitnodiging ontvangen (of je zal die binnenkort ontvangen) om je te laten vaccineren in een van de vaccinatiecentra EPI.

Overleg vaccinatiestrategie

Vandaag was er een derde HOC in het verlengde van de stakingsaanzegging met betrekking tot de vaccinatiestrategie.  De overheid/medische cel kon ons garanties bieden voor zowel de eerste, als de tweede prik met het Pfizer-vaccin (prioritair voor alle gevangenispersoneel).

Seks in de gevangenis

Michel Ackaert werkte meer dan 22 jaar in de gevangenis van Brugge.  Hij besluit straks deze kleine kwarteeuw op een luchtige manier met het boek Seks in de gevangenis.

Vaccineren start op 4 mei

De vaccinatiecampagne voor de actieve personeelsleden van de gevangenissen start volgende week in de gevangenissen van Brugge, Hasselt, Merksplas, Ittre en Lantin.  De week nadien volgen ook de andere vaccinatiecentra (Gent, Leuven Centraal, Andenne, Leuze & Marche).