Stakingsaanzegging voor alle gevangenissen

Gisteren, 14 september, hebben we een stakingsaanzegging voor alle gevangenissen ingediend.  Het voorgenomen uur en datum van de start van een eventuele staking is 24 september 2023 om 22u00.  De redenen voor het indienen van de aanzegging zijn :

Opleidingen voor personeel federale overheid

Ook in het najaar organiseren we opnieuw opleidingen voor het personeel van de federale overheid. Sommige opleidingen kan je volgen via Microsoft Teams, andere vinden in Brussel plaats. Hieronder vind je het overzicht van de geplande opleidingen. De data voor de opleiding 'Abstract redeneren' worden nog ingepland.

Voltijdse prestaties over 4 ipv 5 dagen

Naar het voorbeeld van wat al sinds november 2022 van kracht is in de privésector keurde de Ministerraad van 1 september 2023 een ontwerp van KB goed dat de personeelsleden van de federale overheid toelaat om vanaf 1 januari 2024 hun voltijdse prestaties te verdelen over vier dagen in plaats van over vijf dagen.  Bovendien kunnen ze hun arbeidsprestaties spreiden over een cyclus van twee weken in het kader van een wisselend weekregime.

Alarmbelprocedure voor alle gevangenissen

Gezien de stijgende evolutie van de overbevolking, de toenemende agressiegevallen en het vooruitzicht om binnenkort gevangenisstraffen van minder dan twee jaar uit te voeren, werd er in gezamenlijk vakbondsfront beslist om een procedure zonder de intentie te staken in te dienen.  We hebben duidelijk gemaakt dat de aanwezigheid van de politieke overheid tijdens dit sociaal overleg essentieel is.

Bestuur Medex is verhuisd

Het Bestuur van de Medische expertise (Medex) is verhuisd naar Galileelaan 5, bus 2, 1210 Brussel.  Het adres waar je jouw papieren medische afwezigheidsattest moet naar versturen, is :