ACV duwt deur naar oplossingen open

De laatste maanden waren voor de gevangenissen op zijn minst bewogen te noemen.  Eerst was er de heisa rond de bevordering en verloning van de PBAP’s, maar doordat ACV-Openbare Diensten kort op de bal speelde, kwam men op korte termijn tot een oplossing.

Acties worden opgeschort

ACV-CSC heeft vandaag, na overleg met de Minister, besloten om de acties op te schorten en het werk ten laatste morgen om 06u00 te hervatten.Voorafgaandelijk aan de vergadering van vandaag werden de vakbonden gevraagd om hun bekommernissen schriftelijk over te maken. Wij hebben een brief overgemaakt met een overzicht van de problemen die dringend moeten behandeld worden.

Een paar antwoorden

In aanloop naar het overleg van volgende week dinsdag 16 december heeft ACV-Openbare Diensten reeds een aantal vragen gesteld.We kregen vanuit de overheid reeds een antwoord.

Vanaf 16 december in actie

Het Nationaal Comité ACV – Openbare Diensten Gevangenissen heeft vandaag beslist om vanaf 16 december 2014 in actie te gaan.De besparingsmaatregelen die ons worden voorgesteld en die vooral betrekking hebben op het personeel zijn voor ons niet aanvaardbaar.

Oorlogsverklaring aan gevangenispersoneel

Het rommelt binnen de gevangenismuren. Het regeerakkoord voorziet in een vermindering van de personeelsenveloppe met 10% tegen 2018. Concreet betekent dit voor 2015 een besparing van 4% en daarna een jaarlijkse besparing van telkens 2%.