Vaccineren start op 4 mei

Gepubliceerd op 28 april 2021 om 10:00

De vaccinatiecampagne voor de actieve personeelsleden van de gevangenissen start volgende week in de gevangenissen van Brugge, Hasselt, Merksplas, Ittre en Lantin.  De week nadien volgen ook de andere vaccinatiecentra (Gent, Leuven Centraal, Andenne, Leuze & Marche).

Uitnodiging

Alle medewerkers die in de gevangenis werken en die actief in dienst zijn, krijgen een uitnodiging via e-mail in hun professionele mailbox.  Het is de individuele verantwoordelijkheid van elke medewerker om de uitnodiging te accepteren. Indien je die niet bevestigd, verlies je jouw kans op prioritaire vaccinatie via de gevangenis. Om de uitnodiging te accepteren, moet je een bevestiging sturen naar het e-mailadres dat vermeld staat in de uitnodiging.

Hou dus zeker je professionele mailbox in de gaten !

De datum en het uur in de uitnodiging liggen vast en zijn bepaald op basis van de leeftijdspiramide. De lokale directie kan hier niet in tussenkomen. Er kan enkel om zeer uitzonderlijke redenen van datum veranderd worden.

Zich laten vaccineren is niet verplicht, maar wij hopen echter dat heel veel personeelsleden er het nut van inzien en zich effectief  laten vaccineren.  Het is niet alleen belangrijk voor de eigen gezondheid, maar ook voor de gezondheid van de mensen waarmee je in contact komt.

Uitzonderingen

Indien je op 14 mei 2021 nog geen uitnodiging hebt ontvangen, moet je dat zo snel mogelijk en voor 17 mei 2021 signaleren aan de lokale directie.

Treed je nieuw in dienst tussen 21 april en 17 mei 2021 kan je ook nog een uitnodiging ontvangen.

Keer je terug uit voltijdse loopbaanonderbreking (tot en met 30 juni 2021) kan je ook nog een uitnodiging ontvangen.

Vaccinatieschema

Brugge : 4 & 6 mei