Syndicale premie 2023

Voor eind maart ontvang je van jouw werkgever het formulier om de vakbondspremie te bekomen.  Je bezorgt het ons best via een afgevaardigde van jouw werkplaats (of deponeert het in de ACV-brievenbus op de werkvloer).

Voorbereiding instapkaart & PBA (Brugge)

Op maandag 13 februari is er een extra (online) voorbereidingsavond specifiek gericht op deelnemers aan de selectie voor het behalen van een instapkaart.  Twee dagen later, op woensdag 15 februari, is deel 2 van de voorbereidingsavond in Brugge gepland. Dan focust men er op de eigenlijke selectie, het interview.

Actie ABVV 14/02

Op dinsdag 14 februari 2023 organiseert het ABVV een aantal provinciale acties.  Het Nationaal Comité ACV/CSC-gevangenissen heeft beslist hieraan NIET deel te nemen en hiervoor dus NIET op te roepen.

Opleidingen federale overheid

ACV Openbare Diensten organiseert dit voorjaar opnieuw opleidingen voor het personeel van de federale overheid. Er zijn dit keer zowel fysieke als online opleidingen..Je kan een opleiding volgen voor postbak en SJT, voor abstract redeneren of voor de mondelinge test bij Selor.

Actie- & stakingsdag 14 december

Op woensdag 14 december is er een actie- & stakingsdag en roepen wij op om samen te komen aan de gebouwen van de CD&V te Brussel (Wetstraat 89).  Voor de gevangenissen zal de staking starten op dinsdag 13 december om 22u00 en eindigen op woensdag 14 december om 22u00.  Met deze staking willen wij de eisen van het gemeenschappelijk vakbondsfront voor het federaal openbaar ambt kracht bijzetten.