Voorbereiding PBA te Gent

Nadat er eerder al voorbereidingen op het wervingsexamen PBA te Beringen, Turnhout & Brugge waren, zijn we er in geslaagd om één avond in Gent te organiseren.

Geen mandaat voor staking op 2 juni

Op 22 mei 2020 dienden we in gemeenschappelijk vakbondsfront een stakingsaanzegging in voor alle gevangenissen van het land. De reden hiervoor was dat minister van Justitie Koen Geens té overhaast, en zonder enige vorm van overleg qua realistische werkwijze, het bezoek aan gedetineerden vanaf 25 mei opnieuw toeliet.

Stakingsaanzegging nav exitstrategie

In de strijd tegen COVID-19 worden al sinds 14 maart 2020 de externe contacten in de Belgische gevangenissen maximaal beperkt. Dit betekent dat onze gedetineerden al meer dan twee maanden geen fysiek bezoek meer konden ontvangen. We begrijpen dat dit een zeer ingrijpende maatregel is, maar in ieders belang kon het écht niet anders.

Voorbereiding examen PBA

Momenteel zijn er enkele examens voor Penitentiair Bewakingsassistent. Met oog op deze examens zijn we van plan om opnieuw voorbereidingssessies te organiseren.